Абарона ад нядобрасумленнай канкурэнцыi

У Рэспубліцы Беларусь забароненая нядобрасумленная канкурэнцыя – накіраваныя на набыццё пераваг (выгад) у прадпрымальніцкай дзейнасці дзеянні суб’екта гаспадарання або некалькіх суб’ектаў гаспадарання, якія супярэчаць Закону “Аб супрацьдзеянні манапалістычнай дзейнасці і развіцці канкурэнцыі”, іншым заканадаўчым актам і актам антыманапольнага заканадаўства або патрабаванням добрасумленнасці і разумнасці і могуць прычыніць страты іншым канкурэнтам або могуць нанесці або нанеслі шкоду іх дзелавой рэпутацыі.

Асоба, якая пацярпела ад нядобрасумленнай канкурэнцыі, мае права патрабаваць ад нядобрасумленнага канкурэнта спынення супрацьпраўных дзеянняў і пакрыцця страт, прычыненых дадзенымі дзеяннямі. За нядобрасумленную канкурэнцыю таксама прадугледжаная адміністратыўная адказнасць (ар. 11.26 КоАП).

Патэнтныя павераныя і юрысты кампаніі “Лекспатэнт” аказваюць комплекс паслуг, накіраваных на барацьбу з нядобрасумленнай канкурэнцыяй:

  • кансультаванне і выпрацоўка стратэгіі абароны супраць дзеянняў нядобрасумленнага канкурэнта;
  • падрыхтоўка і падача ў антыманапольны орган або суд заяў аб выяўленні факта наяўнасці парушэння антыманапольнага заканадаўства ў частцы нядобрасумленнай канкурэнцыі;

Мы дапамагаем суб’ектам гаспадарання спыняць разнастайныя формы нядобрасумленнай канкурэнцыі, у тым ліку звязаныя з:

  • набыццём і выкарыстаннем аб’ектаў інтэлектуальнай уласнасці;
  • увядзеннем у грамадзянскі абарот тавараў з незаконным выкарыстаннем вынікаў інтэлектуальнай дзейнасці, сродкаў індывідуалізацыі ўдзельнікаў грамадзянскага абароту і іх тавараў;
  • стварэннем змяшэння з дзейнасцю іншага суб’екта гаспадарання або з таварамі, якія ўводзяцца канкурэнтам у грамадзянскі абарот на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, уключаючы:
    • незаконнае выкарыстанне таварнага знака, фірменнага наймення, наймення месца паходжання тавару іншага суб’екта гаспадарання;
    • капіраванне або імітацыю знешняга выгляду тавару, які ўводзіцца ў грамадзянскі абарот, упакоўкі такога тавару, яго этыкеткі, наймення, каляровай гамы, фірменнага стылю або іншых элементаў, якія індывідуалізуюць канкурэнта і (або) яго тавар. 
  • прадстаўленне інтарэсаў даверніка перад антыманапольным органам, а таксама ў адміністратыўным і грамадзянскім працэсе.